top of page

PREDMENSTRUALNI SINDROM-PMS

Simptomi predmenstrualnega simptoma PMS se pojavijo v drugi-lutealni fazi ciklusa po ovulaciji. Strokovnjaki, ki so preučevali ta sindrom, so ga razdelili na več podskupin glede na različnost simptomov.


👉PMS-anksioznost

Je najpogostejši in se ga povezuje s povečano količino estrogena ter pomanjkanjem progesterona. Posledično se pojavi anksioznot, razdražljivost in nestabilnost razpoloženja.


👉PMS-ogljikovi hidrati

Ko se v času PMS-ja Izrazito poveča želja po sladkem, pojavi se glavobol in utrujenost ter možne so palpitacije srca. Vzrok še ni čisto poznan.


👉PMS-depresija

Pojavi se depresija, ki je posledica znižanih vrednosti nevrotransmiterjev v centralnem živčnem sistemu zaradi nizkih vrednosti estrogena kot posledica povečanih vrednosti stresnih hormonov.


👉PMS-hiperhidracija

Se kaže s povečanjem teže zaradi povečanih vrednosti aldosterona- hormona nadledvične žleze, ki povzroča zadrževanje vode. Vzrok je lahko stres, preveč estrogenov ali premalo magnezija in uživanja preveč soli. Telo posledično zadržuje več vode. Pojavi se edem obraza, rok in gležnjev, napetost v dojkah in napihnjenost in nelagodje v prebavilih.


✅Nekatere študije potrjujejo povezavo med pomanjkanjem B vitaminov in PMS. Jetra namreč uporabijo mnogo vitaminov B skupine, da izločijo odvečne estrogene preko žolča. Višek estrogenov pa povzroči zastoj žolča. Tudi zastoj žolča je lahko vzrok nezadostnega izločanja odvečnih estrogenov. Torej imamo začarani krog.


✅Višek estrogenov v drugi fazi ciklusa zniža tudi količino endorfinov, hormonov dobrega počutja. Endorfini se znižajo tudi zaradi stresa. Povečamo pa jih lahko z vadbo.


✅Povišani estrogeni znižajo tudi Vitamin B6, ki je tipično nizek pri depresivnih ljudeh in ženskah, ki jemljejo kontraceptive.


✅Povišani estrogeni povečajo tudi količino prolaktina, ker vplivajo na hipofizo.


✅Dokazano je bilo tudi, da ženske ki uživajo v večini rastlinsko hrano, izločajo 2-3krat več odvečnih estrogenov v blatu kot ženske, ki se hranijo z večjimi količinami mesa in mlečnin. Ker živalska hrana vsebuje visoke vrednosti nasičenih maščob in premalo vlaknin iz zelenjave, polnovrednih žit, semen in stročnic ter sadja.




6 views0 comments

Comments


bottom of page